Fiskarna på Linds Växthus
2010-05-02 / 15:29:42 / Vardag

.... Är liiiite läskiga enligt mig. Speciellt deras munnar som öppnas och stängs, öppnas och stängs ;o seriöst håller ni inte med mig? I allafall, sådanna fiskar finns där på Linds på Gotland och om jag inte har helt fel så simmar även likadana fiskar i dammen med fontänen utanför globen. På sommaren alltså när den inte är täckt med is. Barn brukar kalla dem för "Japansk kampfisk" men jag fick nyss reda på att dem heter "Koi" o dem är säkert japanska skulle jag tro. Vid det här laget tror jag att ni fattar vilken sorts fisk jag syftar på (eller så har ni redan sett bilderna såklart - Vad dum jag är!) Och vet ni förresten? Det hängde jättefina lila orchidéer ovanför dammen!




2 Kommentarer
Mira:

Sv; Hahahah! Gud jag apgarvar nu när jag tänker på det! Typ 1000slag? Haha! Men vi MÅSTE ha en till släktträff, men dem ska typ ha det nu i sommar, och juste Emma, jag har riktigt många bilder, jag kan ladda upp dem på fb, asså från våran kusinträff! KRAMA ALLA FRÅN MIG! KRAAM!! <3



SKRIVET DEN: 2010-05-02 KL: 17:30:41 URL: http://miiraass.blogg.se/
ebba green - tävling pågår!:

hej, anmäl er gärna till min tävling som jag har starat IDAG. bara sänd en kommentar och så är du med ;D lätt som en plätt!

/love ebba



SKRIVET DEN: 2010-05-02 KL: 17:40:11 URL: http://ebbaalexandra.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Skriv vad du vill här (Jag svarar alltid på dem seriösa kommentarerna!)