Etthundra frågor
2010-06-14 / 23:19:04 / Om mig



1. Hur gammal är du om fem år?

18 år är jag då - Haha! Är jag vuxen om fem år? Heeelt sjukt ju. Har inte äns blivit tonåring ;s

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Pappa här hemma. Intressant för eratt veta förresten..

3. Hur lång är du?
Ungefär 155 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Halloween med och hemma hos Quennie och Zari.

5. Vem ringde du senast?
Iiingen aning. Det var ett tag sedan jag ringde någon. Quennie på Skype om det räknas?

6. Vem ringde dig senast?
Mamma från ön Gotland. Haha! 

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Ja, vi är hemma...

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms skulle jag vilja påstå. Beror på om jag har mycket att berätta.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Skilda, och dem har bara varit förlovade.

10. När såg du senast din mamma?
Humm.... Eh. Har glömt. Men det var väl några veckor sedan antar jag. Saknar dig mamma :]

11. Vilken ögonfärg har du?
Grå/Gröna typ melerade (Olika)

12. När vaknade du i dag?
Runt halv elva skulle jag gissa. Kollar inte klockan nu på sommarlovet men vaknar sällan före tio. Ingen väcker mig och Hampus när pappa redan har åkt till jobbet. Ah, skönt med sovmorgon helt enkelt ;]

13. Vilken är din favoritjulsång?
"Last Christmas" med Ashley Tisdale eller "All i want for Christmas" med Mariah Carey. Tänker inte gärna på Julsånger nu till sommaren om jag inte måste. Haha!

14. Vilken är din favoritplats?
Gotland och/ eller Almunecar (i spanien) där Mormor och Morfar bor.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Skolan vissa dagar. Haha, kan vara sjukt trött på skolan ibland.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Hmm... Då är jag 23. Hoppas att jag har träffat någon som jag vill leva med och kanske börjat planera hur jag vill bo. Har säkert en Ponny eller häst och bor antingen på Gotland eller här kvar på Värmdö, tror inte att jag befinner mig i stan. Är ingen sådan som föredrar stan, inom annat än shopping såklart ;]

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Andar trodde jag mycket på då. Men mer som sådana som lever i lampor. Ni vet som i Aladin? ;o

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När Zari skrämde mig... Fick en skrattattack.

19. Hur stor är din säng?

1.20 eller något i den stilen.

20. Har du stationär eller bärbar dator?

En stationär dator på mitt rum. Men sitter ibland vid Pappas & Hampus Laptop.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

Sover i BH och trosor, ofc. ibland mjukisbyxor, men mest på vintern när det är kallt. Annars i en oversize tisha som tidigare har varit Pappas. Men älskar min XL Vässarö t-shirt.

22. Hur många kuddar har du i sängen?

Humm.. För tillfället fyra men brukar ha upp emot sju. Nu ligger det två på varandra sida vid sida.

23. Hur många landskap har du bott i?

Ehh... Har bott i Sollentuna och på Värmdö. Räknas Gotland? Har aldrig bott där "permanent".

24. Vilka städer har du bott i?
Stockholm 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor på vintern och barota på sommaren. Hår sällan i strumpor hemma. Alltid utan. Sitter utan strumpor nu.  

26. Är du social?
Jadå, älskar att prata om allt möjligt. Är rätt sprallig ibland.

27. Vilken är din favoritglass?

Magnum Gold eller Calippo Cola.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Färska Jordgubbar med gammaldags vaniljglass.

29. Tycker du om kinamat?
Ja, absolut. Saknar t.om. Kinarestaurangen på Gran Canaria.

30. Tycker du om kaffe?
Eeeuw. Har aldrig druckit kaffe nästan. Kommer nog aldrig att gilla det heller.

31. Vad dricker du till frukost?
Oboy eller oftast Apelsinjuice med fruktkött. Yummie!

32. Sover du på någon särskild sida?
Vänder mig typ 24/7 så har ingen aning. Men gillar att ligga med huvudet emot min spegel. Ser dock inte mig själv i den, sitter för långt åt vänster x)

33. Kan du spela poker?
Öhm.. Jag fyller tretton. Haha, har aldrig spelat poker liksom.

34. Tycker du om att mysa/kela?

;o

35. Är du en beroendemänniska?
Ja, är beroende utav min kamera. Måste alltid finnas där om jag vill fota något särskilt.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

19 juni. Eh.. Nej faktist inte. Inte vad jag känner till. Men Anna <3 fyller år exakt tio dagar efter mig. Den 29 juni.

37. Vill du ha barn?
Mm, helst vill jag ha en dotter och en son. Dottern yngre än sonen. Typ två/tre år emellan.

38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska är jag GRYM på. Inte för att skryta men skulle lätt kunna tala flytande med en engelsman. Tror däremot inte att jag skulle våga det. Sedan kan jag grunderna i spanska. Kan räkna till 39. Haha, men nej. Jag är rätt duktig på Spanska som Språkval.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej tror inte det. Men jag var jätteavundsjuk på min Lillebror som fick åka ambulans och fick en Nalle av dem som jobbade i den. Han satte en godis i halsen och kunde inte andas ;/ Kommer ihåg exakt hur det hände och vart vi satt. Han hittade den utomhus. Den var en såndär Röd sjöstjärna från Malaco Salt.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet är mysigast att bada i om man är nästan ensam, eller med kompisar/ nära och kära. Men INGET slår Mormor och Morfars pool i Spanien. Med utsikt över hela staden *svimmar*

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Kläder, smink och annat kul. Haha, är inte bra på att spara.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej, har kanske någon enstaka guldkedja/ silverkedja. Eller jo, förresten. Fick en fin rätt så tjock kedja av min Mamma. Den var från Frankrike eller Italien (?) men hon hade köpt den på internet har jag för mig. Satt även något på den. Kommer inte ihåg just nu. Men tror det var en sådan man kunde öppna och sätta in ett foto i.  

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Oooh! ;s Cougartown och Svenska Hollywood fruar.

44. Kan du rulla med tungan?

Haha, ja det kan jag faktist.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Johan min låtsaspappa helt klart. Han har helt sjuk humor ♥

46. Sover du med gosedjur?
Hihi, ja använder en avlång grå hund som kudde, vet ej om "hon" räknas.

47. Vad har du för ringsignal?
Flygande Elefanter som Jag, Amanda och Rebecka skrev och gjorde på profilvalet i fyran. Åååh, den väcker fina minnen! <333

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Nej, om inte Mamma möjligtvis har någon låda hos henne någonstans.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

"Grays Anatomy - The complete second season" som ligger UNDER mitt skrivbord. 

50. Flirtar du mycket?

Haha, nej. Tror inte det iallafall ;P

51. Kan du byta olja på bilen?
?? Har ingen bil. Men har däremot tankat mammas bil en gång. By myself! *stolt*

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, är som sagt bara 12 än sålänge. Vill knappt äns ta körkort. Vi får väl se ;]

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Oj! Undrar hur länge sedan det var jag läste en bok. Det måsta ha varit i Påskas då jag läste "Tillsammans boken 1 & 2" Men juste, Eldens Hemlighet av Henning Mankell läste vi i skolan nu på VT.

54. Läser du dagstidningen?
Nej, för Aftonbladet är väl en Kvällstidning? ;s

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej, veckotidning?

56. Dansar du i bilen?
Dansar? Haha, nej. Får inte plats att dansa i våran/pappas lilla BMW. Mammas däremot skulle det gå att dansa i. Men, nej har aldrig provat det faktist ;]

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Nrj på Syslöjden i Onsdags innan skolavslutningen. Eller The Voice förresten igår.  

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Äh, har inte ritat på ett tag. Eller jo skrev ner vad som behöver handlas nästa gång. Ansiktsvatten och bomullstussar t.ex.

59. När var du i kyrkan senast?
;o Oj! Förra året. Men var på Gustavsbergs Kyrkogård med Emelie och sparkcyklade nyligen förra veckan.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Var? Jag går i Högstadiet nu, men tror att det måste vara Pernilla min Matte/Gympalärare. Som vi dessvärre inte kommer att ha Matte med i nästa år (Sjuan)

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Vet inte faktist.

63. Vad lyssnar du på just nu?
Inget, men favoriten just nu är Airplanes med B.o.B ft. Hayley. Lyssna på den! ;]

64. Har du varit med i tidningen?
Nej, kan inte minnas att jag har varit det. Men min klass/ skola ska vara med i TV, tror det var svt i något barn nyhetsprogram om skolan. Dem filmade det i höstast tror jag. Det ska sändas i Höst också tror jag. Kommer inte ihåg vad det heter. INTE Lilla Aktuellt.

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Höh! Vat inte om jag har ätit något särskillt på det viset ;]

66. Vem såg dig naken senast?

Haha, vet inte. Ingen hoppas jag ;p

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Den är ljusblå faktist, men hade inte tackat nej till en mörkrosa.

68. Hur imponerar man på dig?
Eh.. Det är nog väldigt olika från person till person.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
När jag är ledsen brukar jag nog ringa mamma. Men ringer nog inte alls om jag är i det tillståndet. Är bara tjurig ett tag och sedan har jag glömt bort det.

70. Har du någon piercing?
Nej, om inte hål i örat räknas ;P Vill inte ha någon heller. Det blir bara en massa infektioner!

71. Din största vinst?
En stor Nalle Puh på Gröna Lund. Jag och Mamma vann den. Den var JÄTTESTOR verkligen. Han som stog och sålde lotter där sa "Det här är en vinstlott, jag lovar" och skrattade lite. Och det var det också. Hur f*n kunde han veta? ;o Har dock inte kvar honom. Sålde på Loppis i Siggesta tror jag.

72. Civilstånd?
Singel ;]

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Mina vänners bloggar, Facebook. Blogg.se, Kissies.se och Fokis.se ibland.

74. Är du fåfäng?
Lita kanske...

75.  Ångrar du någonting du gjort?

Ja, jättemycket. Kan dock inte veta riktigt vad just nu.

76. Hur gammal är din pappa?
Fyllde 40 i år. Åkte till London med alla sina killkompisar som också fyllt 40.

77. Vilket är ditt drömjobb?

När jag var yngre ville jag bli Hästfotograf eller Ridlärare. Drömde om att få åka Jetplan och fota vildhästar i öknen, på Island osv. Nu vill jag jobba med Media/ Grafik och Photoshop mm. och vill välja den linjen på Gynasiet sedan.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Vill åka utomlands igen. Gärna till Thailand. Drömresan! ;D

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Oj! Har haft husdjur i hela mitt liv. Har aldrig varit utan. Men.. Katter, Hund, Häst och Råttor. Har även haft Hoppande bönor (Ni vet sånnadär larver som hopar runt i en liten nöt typ, LOL) som jag och Hampus kallade för våra Husdjur. Dem blev dock fjärilar efter något år på vind eller något och gjorde hål i skalet.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag ÄLSKAR avokado. Jag har flyttat MÅÅNGA gånger och jag färgade håret rött när jag gick i ettan. 

81. Svär du ofta?
Ja, säkert lite för ofta. Måste verkligen tänka på vad jag skriver och säger. Svär nog i var och varannan mening.

82. Sverige när det är som bäst?

Sommar på Gotland. Att bada i Tofta t.ex.

83. Kan du åka slalom?
Japp, är rätt bra på det, har åkt skidor nu i några vintar ;] Brukar tävla med Hampus på skoj. Han vinner dock, NÄSTAN alltid. Haha!

84. Vad har du ätit idag?
En mikroförpacknings lunch med Örtkyckling och Penne pasta. Samt en bit kladdkaka och till middag Fläskfilégryta med Oxfondssås och champinjoner.  

85. Vad har du för utbildning?
Inget. Har "bara" gått i skolan i snart åtta år ;o

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Ansiktet/Huvudet. Gillar mina ögon ;D

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Eh.. kanske mina ben Men är rätt nöjd med allt!..

88. Vilken är din bästa egenskap?
Jag är rolig och sprallig och gillar att umgås med kompisar och djur. Haha! x) 

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Jag är sällan nöjd med vad jag ådstadkommer även fast jag vet att andra tycker om det.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Eh... är inte så intresserad av sådant. Men från Mammas släkt är jag väl lite intresserad av Gösta Ekman d.ä. Han är ju typ historisk vad jag vet ;P

91. Saknar du något?
Mamma på Gotland och Almunecar i spanien. Var några år sedan jag var där.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja, särskillt min som är om fem dagar. HATAR kronprinsessan just nu. Hon ska btw. gifta sig med en Norm. Haha, det är rätt kul. Men tillbaka till ämnet. Ja, det är viktigt tycker jag.  

93. Vad gör dig ledsen?
Vänner som ljuger eller beter sig flaskt. Inte kul. Lögner över huvud taget.

94. Vad gör dig glad?
Att vara med släkt som jag inte träffat på länge. T.ex. kusiner och morföräldrar. Och känslan av att komma hem efter att ha shoppat. Haha! ;D

95. Har du varit gift eller förlovad?
Nopp, är som sagt endast bara tolv. Men, jaa. Säkert har jag varit "låtsasgift" med någon på Dagis. Hihi, LOL.

96. Vad ska du göra i helgen?
Helgen har nyss varit. Men IIIHH! Jag fyller år på Lördag ju! ;o <333

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Oj! Har gjort mycket knasigt. Kan inte komma på något särskillt men.. Jag är busig! ^^

98. Vad har du för laster?
??

99. Vem är din förebild?
Mamma tror jag ;D

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Snart sova. Se om någon rolig är inne på FB sedan blir det avsminkning och borsta tänderna. Sova tidigare idag med andra ord.

 


1 Kommentarer
Mamma:

Oj, vad jag älskar dig!!!! <3



SKRIVET DEN: 2010-06-15 KL: 08:52:02 URL: http://majasmuskler.bloggspace.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Skriv vad du vill här (Jag svarar alltid på dem seriösa kommentarerna!)