8 tips till bättre hy
2010-06-07 / 17:18:47 / Mode & Skönhet

 

Jag utgår nästan alltid ifrån dessa tips. Och jag ser skillnad också om jag inte följer det. Huden blir fetare och då kan jag få finnar, men det är J*vligt sällan jag får finnar asså, typ någon gång varannan månad kan jag få någon liten röd prick vid sidan av näsan, aldrig mer än så. Skönt! Här är iallfall mina bästa tips till fräschare hy! (Detta funkar för mig, men det kan nog variera från person till person)


♥ Ta bort sminket NOGA! Sov ALDRIG med smink, även om du inte använder foundation/ puder eller annan ansiktskräm, det är viktigt för annars stängs porerna och huden bildar finnar och andra orenheter, Ja, jag har läst det från flera källor så det är ren fakta. Jag rekomenderar starkt Lumene Eye Make-up remover som även funkar utmärkt till övriga ansiktspartier. Finns att köpa på bl.a. Lindex och Kicks. Använder alltid denna.

 


Snåla med foundation. Ofta torkar foundation ut huden och täpper till porerna. Snåla med foundation och ta inte mer än vad som behövs. Ta bara så att det täcker, inte mer än så. Helst ska du inte använda foundation dem gånger du inte behöver över huvud taget. Huden behöver andas och mår inte bra av att konstant ha något i ansiktet. Jag har slutat att använda foundation och jag märker att huden blir lenare osv. utan, så skippa foundation och ta hand om huden istället för att dölja orenheter. Nu går jag som sagt efter vad som blir bättre för mig. Kanske har du en foundation som är jättebra och "luftig" för just din hud.

 

Vad äter du?  Det spelar stor roll! Det bör du även tänka på om ditt hår är slitet osv. för om du får i dig natruliga vitaminer så mår ju du bättre, och så även din hud och ditt hår. Så tänk på det nästa gång du handlar. Här är några olika frukter/grönsaker som är bra för din hy och ditt hår;  Svarta vinbär, jordgubbar, kiwi, papaya, apelsin, citron,  nätmelon och avocado. Även frukostjuice, så som apelsinjuice med fruktkött. Dessa frukter/grönsaker är rika på C-vitamin, Antioxidanter och A-vitamin och "rensar ut" orenheter innifrån.  


♥ Du behöver din skönhetssömn! Det är jätteviktigt att sova, även för att du ska orka med skolan/ andra aktiviteter som kräver energi. Det är tillmestadels på natten som huden rensar bort bakterier och förnyar huden. Den ser även gärna livlös ut utan sin sömn. Och såklart, påsar under ögonen! Därför är det viktigt att sova och det är som man säger alltså, "Skönhetssömn"




♥ Drick mycket vatten! Särskillt under varma sommardagar. Vatten ger fukt samt lyster till huden, så drick mycket vatten. Det är bra för din kropp i största allmänhet egentligen. Vatten förhindrar dem flesta sjukdomarna och det är inte svårare än så. Vanligt Kranvatten kan vara lösningen till fet hy!




♥ Sov med Ansiktskräm Det kan göra stor skillnad bara morgon efter. Huden är oftast len och fuktigt då. Klicka ut lite kräm på en handduk och stryk ut på haka, kinder, panna och nästipp. SNÅLA INTE! och stryk ut ett jämt tjockt lager över hela ansiktet.  Pilla inte efter det. Krämen kommer att sjunka ner i huden och rensa bort onödigheter under natten. Jag använder Cyclax Aloe Vera som jag köpte i Spanien. Den funkar garanterat! Det funkar även bra med ACO (Apotekets) Nattkräm.





Dutta på lite Ansiktsvatten på en bomullstuss både Morgon & Kväll. Även detta rensar bort orenheter och ger huden fukt. Jag använder Garnier någonting blablabla, och den funkar bra för min hy. Det är bara att prova sig fram till vilken som är bäst för en själv. Som sagt, appliceras bäst med bommulstuss.



Skydda ansiktet mot direkt solljus Nu till sommaren är det jätteviktigt att smörja in ansiktet med solkräm. Om du MÅSTE använda foundation eller puder så är det bara att geggs ihop det till en kräm och applicera i ansiktet. Men som sagt det är jätteviktigt. Annars är risken stor att du får solexem. Du kanske inte märker av det förräns det börjar svida och du blir röd. Viktigt, viktigt, problem, problem ;')

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Skriv vad du vill här (Jag svarar alltid på dem seriösa kommentarerna!)